Ferieoplevelser, der matcher familiens humør

Hvordan kan familien på en nem, sjov og overskuelig måde finde frem til lige præcis de ferieoplevelser, der passer til familiens humør?

Det vil Danske Destinationer finde løsningen på via det omfattende projekt ’Feel Like’, som Arbejdsmarkedets Feriefond har bevilget 3,5 millioner kroner til over en treårig periode.

I sportens verden kan man hyre en personlig træner, der inspirerer og motiverer hele forløbet ud fra, hvem man er, hvor langt man er i træningsforløbet, hvilket humør man er i på dagen osv. Hvorfor ikke trække dette personlige kendskab over i turismebranchen?

Når man som turist er på ukendt grund og har både tid og lyst til at opleve, har man brug for at blive taget ved hånden af en medarbejder på det lokale turistbureau eller en kendt fra egnen, som kan guide en til den helt perfekte oplevelse ud fra de ønsker og behov, man måtte have, og vigtigst: Ud fra det aktuelle humør.

Danske Destinationer har modtaget en bevilling på 3.500.000 kr. fra Arbejdsmarkedets Feriefond til at gennemføre projektet ’Feel Like’ og udvikle et koncept, som systematiserer og sorterer alle ferieoplevelser i Danmark på en overskuelig måde. Den nye kategorisering vil arbejde med søgekriterier, der tager udgangspunkt i gæsten – i gæstens humør, ønsker og behov.

Projektet skal sikre, at Familien Danmark får et digitalt værktøj, der kan hjælpe med at finde både ferieoplevelser og destinationer, der er skræddersyet til netop dem. Samtidig sikrer projektet, at gæsternes erfaringer kan deles med andre via bruger-til-bruger kommunikation.

Med ’Feel Like’ udvikles en digital, personlig guide, der følger med overalt via smartphone, tablet eller pc og giver dig information og inspiration i forhold til lokaliteten.

”Lige nu savner vi en digital service, der kan hjælpe Familien Danmark med at finde vej til de oplevelser, der stemmer overens med familiens sindsstemning”, siger Hans-Jørgen Olsen, formand for Danske Destinationer. ”Hvis en dansk børnefamilie sidder i et feriehus og har brug for inspiration til at opleve noget med f.ex. action eller eventyr inden for en radius af fem kilometer, så vil de i fremtiden være godt hjulpet af ’Feel Like’.”

Bevillingen fra feriefonden dækker en treårig periode indtil oktober 2015. I løbet af de tre år vil projektet gå fra at være lokalt forankret i de otte deltagende destinationer til at være landsdækkende. Målgruppen vil første år være børnefamilier, men vil i takt med udbredelsen også dække voksne par uden børn.