Sparerunde hos Cimber

Cimber Air har været igennem to vanskelige år, hvor 165 mio. kr. blev tabt, fordi det har været dyrt at skifte strategi. Men nu begynder det at skifte, idet driftsoverskuddet for første halvår alene blev 15 mio.kr. Højere end året før.
Forretningen er i dag baseret på syv mindre jetfly og syv traditionelle Cimber-maskiner. Disse fly har løftet passagertallet på Cimber Airs egne 12 ruter med 13 % til 434.000 i de seneste otte måneder.
Cimber Air er i tæt alliance med SAS og flyver de fleste ruter som SAS-codeshare. Cimber får sin næste rute den 9.januar, når det overtager ruten Billund-København fra SAS i tillid til at efterspørgslen vil stige med 16 %. Også denne rute bliver fløjet i code share med SAS.
Såvel hos Cimber som hos SAS og Sterling skal medarbejderne i fremtiden være indstillet på ringere vilkår og en højere produktivitet. Men modsat i de to andre selskaber, mener ejer og direktør hos Cimber Air, at medarbejderne her ønsker at spille med i fremtiden. De vil gerne være med til at vokse, også hvis det kan ske uden at øge omkostningerne,
(Børsen 30.12.05)

Skrevet af