Home Nyheder Prispres på SGS fra SAS

Prispres på SGS fra SAS

0
SHARE

SAS Grund Service (SGS), som håndterer bagage, fly og passagerer i Kastrup, presses nu af sit eget søsterselskab, SAS. I 2004 blev SAS opdelt i en række selvstændige selskaber, som skal indgå kontrakter med hinanden. Denne struktur tvinger Scandinavian Airlines til at lægge pres på SGS.
Informationschef Troels Rasmussen siger på vegne af SAS’ danske flyledelse: ”Vi er SGS’ største kunde, og der er to ting, som er afgørende for os, nemlig pris og kvalitet. Vi skal ikke betale en overpris for ydelserne. Det er ikke en del ad den nye koncernstruktur.”
SAS og SGS har en grundlæggende aftale for 2005, som dog skal justeres på flere punkter. SAS har ikke planer om et leverandørskifte, men vil ikke betale de rabatter, som SGS kan blive tvunget til at yde Maersk Air og Sterling som følge af priskrigen i grundservice-branchen.
(Børsen, 28/1)

Skrevet af