Home Nyheder DSB-kunder kræver kompensation

DSB-kunder kræver kompensation

0
SHARE

togperronFlere og flere tager kontakt med DSB for at få kompensation for forsinkelser på deres rejser. Klagetallet er steget især efter Banedanmark i påsken startede store sporarbejder bl.a. på Vestfyn.

Inden påske havde DSB omkring 100 henvendelser om rejsetidsgaranti, men efter de store sporarbejder ligger der nu 9.300 sager: ”Bunken er vokset med ekspresfart. Samtidig oplever vi, at flere vælger at ringe til DSB, hvilket giver øget pres på vores telefoner”, siger Aske Wieth-Knudsen, chef for forretningsudvikling i DSB.

Signalfejl og overgravede kabler har udfordret driften. Oven i de planlagte forlængede rejsetider har der været uforudsete forsinkelser på over en halv time. Det er i de tilfælde, kunderne kan benytte sig af rejsetidsgarantien.

Derfor ansætter DSB 16 vikarer til at svare på henvendelser. Kunderne skal p.r. regne med en sagsbehandling på otte uger, hvilket er mere end dobbelt så lang tid som normalt.

Sporarbejderne over Fyn fortsætter over sommeren til og med 9. august.