Home Nyheder Den enes død – den andens brød

Den enes død – den andens brød

3
SHARE

Samtidig planlægger det norske lavprisselskab at øge kapaciteten på de ruter, hvor Norwegian og Transavia begge har fløjet, fortæller markedschef Johan Bisgaard Larsen fra Norwegian ifølge borsen.dk.

 

Det betyder, at de to selskaber, Cimber Sterling og SAS, ikke får den ønskede reduktion i kapaciteten på det danske marked, som kunne give de to trængte selskaber mulighed for at hæve billetpriserne.

 Og Norwegian kender metoden fra dengang selskabet kastede sig over de ruter, som daværende Sterling lukkede med sin konkurs.

Skrevet af Flemming Juul

3 COMMENTS

  1. Selvfølgelig skal Cimber-Sterling og SAS da ikke have arbejdsro. SAS kan ikke konkurrere på prisen, og Cimber har ingen penge at konkurrere med, så det eneste rigtige Norwegian kan gøre, er da at øge kapaciteten på de ruter de fløj parallelt med Transavia, og måske endda overtage nogle af deres andre ruter. Jeg håber samtidig Norwegian måske kan samle nogle af de dygtige medarbejdere fra Transavia op op som nu desværre er blevet til overs. Held og lykke til alle.

  2. Det var ikke lang tid Cimber-Sterling og SAS fik lov til at gå med et lille smil på læben, og en forhåbning om mindre konkurrence på markedet.

  3. Ja, altså, forstår udmærket Norwegian og deres aggressive kurs og de er faktisk ganske dygtige til dét de laver, men det skal jo også se “flot” ud! At sige, at man ønsker at gå ind og flyve Transavias ruter samt lægge til lyder jo meget godt i et alment øre, men for det første synes det tvivlsomt, om de kan få økonomi i ruter som Transavia ikke har kunnet (alene qua at de har AF-KL i ryggen) og så glem ej, at INGEN er så gode til at åbne for derefter straks at LUKKE nye ruter som lavprisselskaberne! Se bare på Ryanair, hvis route-map, med lidt god vilje, ændres fra dag til dag! Held og lykke til Norwegian, men stik nu ikke blår i øjnene og tro, at de blot vader ind på scenen som de nye helte efter Transavias exit!

Comments are closed.