Danmark – et hav af muligheder

Det budskab vil VisitDenmark sammen med en række samarbejdspartnere gerne sende til lystsejlerne – både i Danmark og i vores nabolande. Derfor er årets nye lystsejlerkampagne netop gået i gang. Sammen med søsportens brancheforening Danboat, Foreningen af Lystbådehavne i Danmark, Dansk Sejlunion og en række turismefremmeaktører har VisitDenmark lanceret den nye hjemmeside visitdenmark.com/sailing, som på fire sprog inviterer på oplevelser til vands og langs kysterne.

 

Det nye kampagnesite indeholder beskrivelser af 275 lystbådehavne i Danmark med oplysninger om nært beliggende turistkontorer, overnatningssteder og attraktioner. Lystsejlere havde lidt over 1,1 mio. overnatninger sidste år i de danske havne, hvilket genererede en omsætning på omkring 300 mio. kroner.

Kampagnen består desuden af tre temahæfter om lystsejlads på Limfjorden, omkring Fyn og ved Lolland-Falster, som er produceret i et samlet oplag på 150.000 på norsk, svensk og tysk.

 

Skrevet af Flemming Juul