Charter-skift koster Maersk Air omsætning

Med Århus Charters overraskende valg af SAS som fremtidig leverandør af flystole har rejsebureauet samtidig sagt farvel til den mangeårige samarbejdspartner Maersk Air. Ifølge Ulla Stæt Andersen er den direkte årsag til bruddet, at Århus Charter føler, at servicen fra Maersk Air er blevet dårligere: ”Vor fornemmelse er, at Maersk Air ikke længere tager hensyn til sine trofaste kunder” forklarer Ulla Stæt Andersen, partner i rejsebureauet. Det er blandt andet madserveringen ombord, som Maersk Air først forsøgte helt at afskaffe, og derefter genindførte med en ny leverandør, der har vakt utilfredshed. ”Andre kan synes det er en bagatel i den samlede flyrejse. For os er det væsentligt at have kontrol med hele rejseforløbet” siger Ulla Stæt Andersen.
(Jyllands-Posten Erhverv d. 30.06.2004)

Skrevet af