Cocalosseum

Interesserede firmaer kan til gengæld få mulighed for at benytte mulige reklamepladser ved de berømte antikke turistattraktioner, og det har lynhurtigt fået folk til at gætte på, om for eksempel Coca Cola kunne være interesseret.

 

I betingelserne som blev publiceret i sidste uge fremgår det, at virksomheden skal stå for alle omkostningerne i forbindelse med restaureringen af Colosseum. Til gengæld vil det udvalgte firma få reklamerettigheder på Roms største turistattraktion. Hvert år besøger mere end fem millioner turister Colosseum. Billetindtægterne på omkring 250 millioner kroner går til vedligehold af alle byens monumenter.

Sponsoren skal kunne bruge navn og logo på billetterne. Hertil kommer så muligheden for at gennemføre private guidede ture og filmrettigheder i forbindelse med restaureringsprocessen. Den største gulerod er måske muligheden for at opsætte 2,5 meter høje reklameplakater rundt på selve bygningsværket.

Skrevet af Flemming Juul