Champagnebussens sidste stop

Hos rejsevirksomheden Happydays i Frederikshavn tog ledelsen alternative metoder i brug, da en usædvanlig indsats skulle markeres.

Afslutningen på endnu et flot regnskabsår hos nordjyske Happydays fik en spektakulær krølle på halen i år. Ledergruppe og ejerkreds iklædte sig kokkehuer og forklæder og inviterede hele medarbejderstaben på hjemmelavet gourmetmiddag som finale på et år, der fra starten var blevet døbt ’det glade vanvid’. Middagen sluttede af med kaffe, cognac – og en rituel afbrænding af regnskabsårets store gameplan: ’Projekt Champagnebussen’.

Hos Happydays havde de 45 ansatte sat en hel dag af til at følge Champagnebussen på sin sidste rejse.

Dagen bød bl.a. på fremlæggelser af samtlige projektresultater og en ledergruppe, som trak i et sæt anderledes arbejdstøj for at stå på pinde i køkkenet for medarbejderne.

Ledergruppen lavede mad i køkkenet og på billedet serverer IT-chefen og økonomidirektøren gourmetmiddag for medarbejderstaben.

Gourmetmiddagen var grundigt forberedt lige fra invitationen over den specielt komponerede menu til indkøb af de mest udsøgte råvarer. Direktøren havde kogt fond til sauce over tre weekender, økonomichefen viste særlige talenter for blomsterdekoration, og ledergruppen svedte over gryderne hele dagen, inden de i forrygende stemning serverede bl.a. champagnedampede muslinger, grillet oksefilet og blødende chokoladekager. Og så selvfølgelig champagne. Masser af champagne.

Følg gourmetmenuen blive til og champagnebussen gå op i røg i den lille film fra dagen, der ligger på www.happydays.nu under ”Om Happydays”.

Champagnebussen er blevet symbolet på Happydays ’bindegale’ årsprojekt med den meget sigende undertitel ’det glade vanvid’. Det har krævet en massiv fælles indsats fra alle medarbejdere, som simpelt hen dedikerede 2011-12 til at rykke sammen i bussen, samle op på hængepartier og gennemføre nye, ambitiøse projekter som f.eks. ny hjemmeside og udvidede åbningstider.

Happydays blev grundlagt i april 2004 og oplevede fra begyndelsen mange succeser og et vækstboom, som ganske ofte er det blevet fejret med champagne og højt humør. Rejsevirksomheden er blandt andet blevet udnævnt som Gazellevirksomhed af dagbladet Børsen i 2009 og 2010.