Danskerne vil have service og tryghed på ferien

Ligeså mange dukker op til velkomstmøderne for at få information om stedet og udflugtsmulighederne. Det er konklusionen på en stor spørgeundersøgelse om forventninger og krav til service og tryghed på ferien, som 3000 danskere har besvaret via Star Tours hjemmeside.

”Det er helt tydeligt, at folk sætter tryghed og service meget højt på ferien, og at det betragtes som en naturlig og nødvendig del, når man køber en ferierejse hos en charterarrangør. Folk vil kunne slappe af og nyde ferien, i forvisning om, at der er hjælp eller rådgivning at hente, hvis man får brug for det. Det behov er større end nogensinde, fordi folks hverdag er så tætpakket og presset, mener Stig Elling,” salgsdirektør i Star Tour.

54 % af de adspurgte deltog i velkomstmødet på deres seneste charterferie, mens 52 % kontaktede en rejseleder i træffetiden på hotellet. De fleste søgte informationer om udflugter, enten arrangerede eller på egen hånd, og mange var interesserede i generelle, praktiske informationer om feriemålet.

Skrevet af