Home Nyheder Avis samler sine lufthavnsaktiviteter

Avis samler sine lufthavnsaktiviteter

2
SHARE

”Vi har fået den bedste placering i Københavns Lufthavns nye biludlejningscenter i P1, og er flyttet ind i nyindrettede lokaler. Med den nye placering bliver det lettere og hurtigere for kunderne at hente og aflevere lejebiler”, siger Lars Dissing, Commercial Director i Danmark, Norge og Sverige.

”Tidligere skulle kunderne først henvende sig ved skranken i Terminal 3 for at få papirarbejdet på plads og nøglerne udleveret. Herefter skulle de finde bilen i det område, hvor udlejningsbilerne var parkeret.

Fremover skal kunderne stige på lufthavnens shuttle-bus, som kører irekte til P1. Her venter servicemedarbejdere med dokumenterne og guider kunden direkte til den ventende bil under samme tag. Selv om det nye kontor er i den anden ende af lufthavnen, er det faktiske tidsforbrug reelt blevet kortere”, siger Lars Dissing.

 

2 COMMENTS

  1. En smule underen og et træk på smilebundet er hvad man sidder tilbage med efter at have læst ovenstående artikel. De fleste i branchen vil være bekendt med, at de nye faciliteter i Københavns lufthavn er ens for alle biludlejningsselskaber, da alle kontorer er placeret side om side i samme bygning og at alle biludlejningsselskaber har deres biler holdende under samme tag i det bagvedliggende P-hus.
    En kollektiv artikel om det nye Car Rental Centre i P1 havde nok været mere på sin plads.

  2. Det er svært at forstå, hvordan selve servicen skulle være forbedret for kunderne. At skulle vente rask væk 10-15 min på en shuttle bus (ofte I regnvejr) ved siden af Hilton hotellet, for derefter at køre nogle minutter ned til T1/P1 er bestemt ikke befordrende for nogle af udlejningsselskaberne og slet ikke kunderne. Først der går selve papirarbejdet igang som I snit tager selskaberne 12 minutter per kunde.

Comments are closed.