Avis Biludlejning parkerer ”verdens bedste slogan”

”We try Harder regnes som et af verdens bedste reklame-slogans. Nu udskiftes det med ”It’s Your Space,” skriver Markedsføring.dk ifølge business.dk
Avis introducerede det berømte slogan ved en reklamekampagne i 1962, hvor selskabet var i dyb krise. Avis havde på det tidspunkt haft 13 år med underskud.
Det fik selskabet til at henvende sig hos et nystartet reklamebureau, Doyle Dane Bernach. DDB kom frem til, at der kun var to positive ting at sige om Avis: Det var nummer to på lejebilsmarkedet, og Avis forsøgte oprigtigt at gøre det bedre.
Og det endte så med det berømte slogan: ”We Try harder” og en medfølgende reklamekampagne, der ifølge Avis selv var årsagen til, at selskabet allerede året fik overskud. 
Avis’ satsning er siden blevet lærebogseksempel på, hvad god kommerciel kommunikation går ud på,” siger brandingekspert Sune Bang fra Kommunikationsbureauet København.
Om slogan-skiftet siger han: ”It’s Your Space” lyder i mine ører som et skridt tilbage. Avis bevæger sig tilbage til en klassisk ”What’s in it for me”-kommunikation, hvor koncernen tidligere var frontløber ved at fokusere på, hvordan de gjorde tingene. Det ville være mere interessant, hvis kommunikerede, hvorfor de gør, som de gør. Men her går de baglæns,” siger Sune Bang.

Skrevet af redaktionen