’At rejse er en livsstil’

top-imageI dag lancerer SAS sit nye reklamekoncept ’We Are Travelers’, der bekræfter, at det at rejse er en del af vores livsstil. Samtidig er det en hyldest til glæde og forventning før vi skal ud og flyve.

”At rejse er for mange skandinaver en livsstil – vi rejser gerne, ofte, og det er en vigtig del af vores selvforståelse. I SAS kender vi den livsstil godt, eftersom vi selv er en del af den”, siger Stefan Hedelius, Vice President Brand & Marketing, SAS.

We Are Travelers viser SAS som det naturlige valg for de frekvente rejsende i Skandinavien. Konceptet bygger på de positive følelser, man som rejsende forbinder med at flyve, og på hvordan SAS kan forstærke rejseglæden.

”Selv de, der rejser meget, forbinder flyet med meget mere end bare transport. Det handler om en pause fra hverdagen og en forventning om at være på vej, uanset om man rejser i jobsammenhæng eller mod nye ferieoplevelser, siger Stefan Hedelius.

SAS indsigt er resultatet af et dybtgående arbejde med kundeadfærd i form af kundeundersøgelser og fokusgrupper.

I den første kampagne præsenterer SAS en række rejseprofiler – både kunder og medarbejdere. Med portrætterne vil SAS vise, at der er mange forskellige rejsende, som har det til fælles, at de er glade for at rejse og at de rejser ofte.

Det nye koncept introduceres i SAS egne kanaler, i tv, på print, online og i udendørsreklamer i Sverige, Norge og Danmark. I efteråret vil SAS vise flere små film, som portrætterer SAS’ kunder og besætning, som kan lide at rejse, rejser meget og er spændende mennesker.