Apollos kunder støtter børnebyer

sos børnebyerRejsearrangøren har siden 2004 støttet SOS Børnebyerne og går nu skridtet videre og giver kunderne let adgang til at støtte det positive arbejde.

Siden sommeren 2013 har kunder kunnet donere 20 kroner pr. booking, og det er der mange, der har gjort og tendensen er, at støtteindsatsen og  –viljen stiger.

”De 20 kroner pr. booking er af en størrelsesorden, som de fleste kan afse, og det er nemt at gøre det ved en accept, når man booker online. Ved telefonisk bestilling spørger rejsekonsulenten, hvorvidt det har interesse og kunderne vil gerne vil hjælpe”, siger Rikke Koks Andreassen fra Apollo.

Pengene går ubeskåret til SOS Børnebyernes arbejde i hele verden for at give børn en sikker opvækst.

Desuden finansierer Apollo driften af SOS Børnebyerne i Phuket. Efter tsunamien i 2004 lancerede SOS-Børnebyerne et omfattende nødhjælpsprogram i de egne, der blev ramt, og børnebyen var en del af indsatsen. Der er plads til 120 børn i 12 huse med 12 mødre. Der er 6-10 ti børn i hvert hus. Børnebyen har også en børnehave, der modtager 60 børn.

Apollos gæster har dog ikke mulighed for at besøge børnebyen, da børnene skal leve en så normal tilværelse som muligt. De penge, kunderne donerer, vil ikke reducere Apollos indsats på området. Det er et supplement.

”Børn er særligt sårbare over for de negative virkninger, turismen kan have, men SOS Børnebyerne sikrer, at udsatte børn har en familie, får kærlighed og ikke mindst uddannelse, så de kan ændre deres liv i positiv retning. Herudover samarbejder Apollo med ECPAT, en underafdeling til Red Barnet, i kampen mod børnesexturisme”, siger Rikke Koks Andreassen.