Danmarks Turistråd samarbejder med Carlsberg– i London

Danmarks Turistråd i London er nu gået i et nyt samarbejde med Carlsberg i Storbritannien. Tørstige briter får ved købet af en Carlsberg-øl mulighed for at vinde en rejse for to personer til København. Fremstødet er en del af en kampagne med navnet ”Desirebly Danish”, og bliver konkurrencen en succes, er det muligt at Turistrådet og Carlsberg også vil optræde sammen i andre sammenhænge. Turistrådet præsenterede mandag en ny stand på verdens største rejsemesse, World Travel Market i London, og som en nyhed har man i år valgt at markedsføre sig alene uden de sædvanlige nordiske partnere, dog stadig sammen med Færøerne og Grønland.   Udstillerne på den danske stand, hovedsageligt fra transport- og hotelbranchen, kan i øvrigt glæde sig over, at Danmark i forvejen er et populært turistmål for briterne. Eksempelvis har København i år kunnet notere en stigning på knap 24% i antallet af britiske overnatninger, hvilket placerer briterne på en tredjeplads efter danskere og svenskere.
(Børsen, d. 8.11.04)

Skrevet af