Salg af flybilletter på nettet i kraftig vækst

I løbet af de seneste tre år er andelen af danskere, der foretrækker internettet som handelsplads for flybilletter mere end fordoblet. Og hos lavprisselskabet Sterling er væksten endnu mere markant; Ifølge selskabets kommercielle direktør, Stefan Vilner, blev omkring en tredjedel af selskabets billetter solgt over nettet for tre år siden, mens andelen i dag er oppe på 80 %. Vilner mener, at væksten skyldes, at de flyrejsende har overskredet en barriere omkring at udlevere kreditkortnumre på internettet og siger, at Sterling, trods den generelle vækst i antallet af solgte flybilletter, ikke har kunnet mærke et øget pres på telefonekspeditionen, fordi mersalget udelukkende er sket via internettet.
Også hos SAS mærker man den øgede interesse for billetkøb over internettet. En nyligt gennemført forbrugerundersøgelse i Norge viser således, at hver anden nordmand i dag har prøvet at købe in internet-flybillet.
(Jyllands-Posten Erhverv d. 02.08.2004)

Skrevet af