Home Nyheder Færre penge til markedsføringen af København

Færre penge til markedsføringen af København

0
SHARE

I forbindelse med kommunalreformen tager regeringen knap 30 mio. kr. fra København for at flytte dem ud i provinsen. Disse penge har bl.a. været brugt til markedsføringen af København både som kongres- og turistby, og den politiske beslutning har derfor affødt stor frustration hos bl.a. Wonderful Copenhagen. ”Det er en politisk prioritering, at loven skal trække penge fra hovedstaden ud i udkantsdanmark. Men det betyder samtidig, at vi ikke kan bevare København som superligahold i Europa samtidig med, at vi fordeler dens ressourcer ud i hele landet,” siger adm. direktør i Wonderful Copenhagen, Lars Bernhard Jørgensen. København ligger nummer syv på listen over de industrialiserede landes foretrukne turistbyer i Europa. For 10 år siden lå hovedstaden langt under top 20. Siden dengang er turismen blevet fordoblet. København sidder på 80 pct. af den internationale turismeomsætning i Danmark, og turismen har inden for samme periode skabt 20.000 jobs i byen.
(Børsen, 13/01)

Skrevet af