Home Nyheder Ferien foregår på tv-skærmen

Ferien foregår på tv-skærmen

0
SHARE

Flere rejsebureauer er begyndt at benytte sig af dvd’er som supplement til rejsekataloget og hjemmesider på internettet.

Dvd er for alvor ved at vinde frem herhjemme i rejsebranchen, fortæller administrerende direktør René Andersen fra rejsebureauerne MyPlanet samt Hannibal & Marco Polo.
MyPlanet har lanceret dvd’en “New Zealand from Coast to Coast”.
“Vi sælger for øjeblikket 100 dvd’er om ugen, og det er et godt, nyt markedsføringsinitiativ, som ikke rigtig har slået igennem på det danske marked tidligere. Kunderne betaler 100 kr. for dvd’en uden at have set den. Dvd’en er på 100 minutter, og det er selvfølgelig mere interessant at kunne sidde og se destinationen i levende billeder end blot bladre i en brochure eller klikke rundt på internettet,” siger René Andersen.

Rejsedirektøren ser dvd’en som et supplement til kataloget, men i løbet af det næste års tid bliver katalogproduktionen reduceret med 50 procent.
”Fordelen er, at de kan se det i levende billeder, de kommer til at opleve, når de selv er i New Zealand. Ganske vist viser katalogerne det flot visuelt i stillbilleder og tekst, men levende billeder er trods alt en bedre anbefaling”.

Den newzealandske dvd er importeret fra New Zealand, og René Andersen tør endnu ikke sige, om MyPlanet og de øvrige selskaber selv vil begynde at producere dvd’er. Han mener, at de fleste destinationer egner sig til at blive præsenteret i levende billeder:
”De destinationer, som MyPlanet beskæftiger sig med, er jo primært USA, Canada, Australien og New Zealand. Alle fire kan beskrives som postkortlande med flot natur, og de er visuelt indbydende, så den ligger lige til højrebenet. I løbet af det næste års tid vil vi nok se flere destinationer på dvd”.

(Politiken, d. 17. november, 2007)

Skrevet af