Singapore Tourism lukker i Skandinavien

Efter seks års aktiv tilstedeværelse på det skandinaviske marked har Singapore Tourism Board besluttet at neddrosle sine aktiviteter og lukke sin skandinaviske repræsentation. Lukningen sker ved udgangen af juni måned i år, og turistorganisationen følger dermed i sporene på den australske turistorganisation, som lukkede sit Skandinavienskontor sidste år.
Singapore lider stadig under dårlige besøgstal; De seneste statistikker viser således kun en beskeden fremgang i besøgstallet for årets første kvartal, og disse tal er endda målt i forhold til foråret 2003, hvor turismen stort set forsvandt fra Singapore på grund af lungesygdommen SARS. Beslutningen om at lukke i Skandinavien er også tankevækkende fordi netop Skandinavien faktisk kan fremvise pæne stigninger i besøgstallet: Mere end 30.000 Skandinaviske ankomster til Singapore er således registreret i årets første tre måneder, størst fremgang fra Danmark, hvor stigningen var på godt seks pct.
Singapore Tourism Board har været repræsenteret ved den Stokholm-baserede GSA-virksomhed Airline Marketing Service, ledet af Lena Skogström Ericson, som overfor Stand By bekræfter lukningen: ”Jeg regner med, at vi fortsat skal løse opgaver for Singapore Tourism Board på ad hoc basis fremover, men nogen fast skandinavisk repræsentation bliver der ikke tale om” forklarer Ericson.
Airline Marketing Service er dog, selv efter Singapore Tourism Boards farve, en af de største GSA-virksomheder på turisme- og hoteldelen i Skandinavien. ”Men det er klart at vi nu har en uudnyttet kapacitet” siger Lena Skogström Ericson.

Skrevet af