Unges rejselyst styrker væksten

Unges rejselyst styrker væksten

Det regnes igen for at være sikkert at rejse til Fjernøsten, mærker Jysk Rejsebureau, som har øget salget til rygsækrejsende med 35 pct.
11. september, bomber på Bali og andre uroligheder har i en periode lagt en dæmper på de unges lyst til fjernrejser. Man blev hellere i nærområdet. Nu er den trend vendt, og de unge rejser igen til Fjernøsten med Thailand, Indien, Vietnam, Bali og Australien som de foretrukne mål.
Jysk Rejsebureau, der primært sælger individuelle rejser til unge har i årets første fem måneder oplevet en vækst på 35 pct. i forholdet til året før. Det er ifølge direktør Mogens Jacobsen langt mere end ventet.
Urolighederne på rejsemarkedet prægede hele branchen i 2003. Mogens Jacobsen anser det derfor for tilfredsstillende, at omsætningen i Jysk Rejsebureau steg med 9,1 pct. til godt 160 mio. DKK.
(Morgenavisen Jyllands-Posten)

Skrevet af