Forbrugertillid til rejsebranchen forpligter

”Det er en førsteplads, der forpligter. Vi har i Dansk Rejsebureau Forening gjort et stort arbejde i de sidste mange år for at højne branchens troværdighed yderligere, og det er det arbejde, der nu bærer frugt,” siger Danmarks Rejsebureau Forenings (DRF) direktør Lars Thykier om førstepladsen i 2007-udgaven af Forbrugerredegørelsen.

”Opstramningen af Rejsegarantifondsloven i 2004 har givet branchetilsynet bedre muligheder for at stoppe useriøse rejsebureauers forsøg på at franarre forbrugerne deres penge, og selvom der kan indføres yderligere opstramninger, så har Garantifonden bedre muligheder for indgriben overfor de brådne kar end før 2004,” siger Lars Thykier.

Tilkomsten af et etisk regelsæt for DRF’s medlemmer for et par år siden, har gavnet forbrugernes vurdering af rejsebranchen som en seriøs branche.
”Det har da bestemt også gavnet, at rejsebureauerne selv er opmærksomme på, at deres produkter, og markedsføring af samme, for eksempel anvendelsen af totalpriser, er af afgørende betydning for forbrugernes opfattelse af os som en troværdig branche. Derfor stiller vi også krav til vore egne medlemmer om at gøre deres yderste for, at deres priser er totalpriser, og vi følger op overfor de medlemmer, der ikke annoncerer korrekt. Denne indsats vil være prioriteret i 2008, for vores markedsføring skal bare fungere, ikke mindst, hvis vi ønsker at fastholde vores førsteplads,” siger Lars Thykier.

Skrevet af