Home Nyheder Katastrofen i Asien bliver dyr for rejsebranchen

Katastrofen i Asien bliver dyr for rejsebranchen

0
SHARE

Flodbølgen i Asien kommer til at koste rejsebranchen dyrt, selvom ingen på nuværende tidspunkt har overblik over hvor dyrt.
Dels sender rejseselskaberne ekstra fly og personale til de katastroferamte områder, dels afbestilles fly og hoteller til de 20.000 danskere, som har købt billet til Thailand og Sri Lanke i januar, og det er denne procedure, der er skyld i de ekstra omkostninger.
Salgs- om marketingsdirektør i MyTravel, Jan Vendelbo siger om de økonomiske tab: ”Der er ingen tvivl om, at katastrofen kommer til at koste rigtig mange penge. Indtil videre 10 mio. kr. for MyTravel i hele Norden – måske for Danmark alene, når man ser på, hvad vi mister i indtægter også.”
I denne situation er det vigtigt for de økonomiske tab for rejsebureauerne, hvordan de er forsikret. De fleste bureauer er forsikret – men ikke mod naturkatastrofer. Jan Vendelbo vil derfor heller ikke afvise, at MyTravel vil reoverveje sine forsikringer efter katastrofen.
(Berlingske Tidende, 5/1)

Skrevet af