Aalborg satser på flere kongresser

I et fremtidsoplæg for den nordjyske turisme fremgår det, at Aalborg vil have flere kongresser, og dermed flere erhvervsturister, til byen. Aalborgs solide position som kongresby skal nu styrkes gennem bedre markedsføring i kampen for at lokke flere af de lukrative gæster til den nordjyske hovedstad, som i gennemsnit lægger 3.000 kr. i døgnet. Ernst Trillingsgaard fra Aalborg Kongres & Kultur Center udpeger bl.a. Aalborgs flyruter og manglende størrelse som barrierer for byen. Han mener, at byen i stedet skal sælge sig på sine naturmæssige fordele og gæstfrihed. Til at markedsføre Aalborg i udlandet har byen bl.a. en person ansat i Bruxelles, som skal bearbejde udenlandske virksomheder og organisationer. Denne praksis gav sidste år en samlet omsætning i byen på 200 mio. kr., og der blev alene booket hotelværelser for 35 mio. kr.
(Børsen, 25/2)

Skrevet af