Analytikere: SAS’ image skades af aflysninger

SAS’ omdømme lider alvorligt under de mange aflysninger, der har præget medieomtalen af flyselskabet i denne måned. Det vurderer flere marketingeksperter og aktieanalytikere. ”Aflysningerne rammer SAS der, hvor det gør mest ondt: I forbrugernes bevidsthed er selskabet kendt for at være pålideligt, men her viser SAS upålidelighed” forklarer Jacob Gøtz fra reklamebureauet Concept. Han tilføjer, at situationen dermed kan blive, at SAS opfattes som mikke blot dyrt, men både dyrt og dårligt. Han suppleres af aktieanalytiker Brian Børsting fra Jyske Bank, der vurderer, at aflysningerne er svære for flyselskabet at bortforklarer overfor investorerne.
Hos SAS erkender informationsmedarbejder Mikkel Nielsen, at selskabet har en dårlig sag: ”Vi prøver at gøre det godt igen ved at tilbyde kunderne at komme af sted med andre fly samme dag. I enten i et af vores egne fly, eller hos vores konkurrenter” forklarer han.
(Jyllands-Posten Erhverv d. 16.07.2004)

Skrevet af